Sunday, September 30, 2007

Dream Theater + Symphony X

Ja... Jeg var på konsert i går.. hmm.. Ville nok aldri gått på dette om jeg ikke hadde blitt spandert på.. Men men.. Skal gi et lite referat.

Som support spilte Symphony X. Dette er et av de største søppelbandene jeg har sett ever. Dødskjipt. De spilte kanskje 8 sanger og hadde kun et riff som var sånn halvveis kult. Dette varte i 3 sek før han rotet det til med en dødskjip gitarsolo som var helt lik de andre 40 gitarsoloene.

Jeg spilte i et band som hete The Bald and The Beautiful en gang. Vi hadde 4 sanger og et kult riff. Det blir 0.25 kule riff per sang. Symphony X har 0.125 kule riff per sang. Det vil si at vi var dobbelt så bra som dem! Og vi var ikke særlig bra....

Uansett.. Etter søppelbandet var det ca 30 min pause før Dream Theater startet. De greide jo selvfølgelig å overgå bandet før, men det skal jo ikke mye til. Dream Theater var jo flinke da. Men det viste jeg fra før. Musikken ble litt kjedelig for min del. Og etter 2 og en halv time var jeg ganske lei. Litt mye gitarsoloer og keyboardsoloer. Hvis de hadde spilt i 1 time hadde de kanskje greid å holde interessen min oppe.

Jaja.. Takk til ruben som spanderte! :)

Neste helg skal jeg til Volda! Det blir bra. Guttetur deluxe!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home