Sunday, October 21, 2007

Bergen og Sentral Festival

På torsdag klokka 16.09 satt jeg meg på toget til Bergen. Hensikten med besøket var Sentral Festival. Når jeg kom fram møtte Yngve meg på stasjonen. Det var hans sofa jeg skulle sove på i helga. Han gjorde en meget god innsats med å vise meg Bergen. I løpet av natten hadde jeg sett så godt som alt av caféer og utesteder i Bergen.

Dagen etter spiste jeg frokost med Eva før jeg og Yngve fortsatte å utforske Bergen. Det var på tide å være turist. Da er jo Fløyen den viktiste plassen å besøke. Vi var også en rekke andre plasser, men det blir for mange å nevne.

Jeg og Yngve på fløybanen.

Skikkelig turistbilde på Fløyen

Etter omvisningen og en god middag tok vi turen til Sentral Festival. Dette er en fin festival. Det var 3 meget imponerende unge band som startet kvelden. Før Simon Says No og Jeroan Drive avsluttet kvelden. Jeroan Drive var kveldens høydepunkt.

Jeroan Drive. Vanskelig å ta bilde når folk ikke greier å stå stille. :)

Etter konsertene og en kebab dro vi på råne tur og jeg fikk en nesten litt for grundig omvisning på Askøy. Det ble nok en sein kveld.

På lørdag var det på tide å forstette å være turist i Bergen. Akvariet måtte jo besøkes!

Pingvinene var kule og svømte veldig fort!

Store BAD ASS krokodiller.

Sentral Festival på lørdag var konge! Mye bra. Av de bandene jeg så var Warlight, The Morningstar Orchestra og Pony The Pirate høydepunktene. Fikk dessverre ikke med meg Frosthardr, men de har jeg sett en del ganger før. Jeg hadde gledet meg veldig til Pony The Pirate. De leverte! Knallbra band. Var gøy å se Joakim på scenen. :)

Pony The Pirate. Mitt personlige høydepunkt.

Etter en kebab og litt vandring gatelangs endte vi opp hos Yngve hvor vi spilte fantasi. Det føltes godt å spille litt fantasi igjen.

Fantasi hos Yngve.

Frosthardr var så snille at de lot meg få sitte på hjem til Oslo. Vi kjørte over Hardangervidda. Tror det er min første gang på vidda, og det var fint. Vi hadde et lite stopp med Vøringfossen.

Rikard og Pål i skogen.

Odmund, Daniel og Stefan syntes det var litt lite vann i Vøringfossen.

Turen til Bergen var fantastisk! Det var fint å treffe Yngve, Joakim, Dagfinn, Arvid, Eva og mange andre koselige folk. Bergen er en fin by! Kan anbefale Yngve hvis du trenger en guide i Bergen.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Takk for interessant informasjon

3:30 PM  

Post a Comment

<< Home